Genialny film. Nigdy nie oglądałem takiego filmu, żeby trzeba było czekać ponad 20 min, by zobaczyć sylwetkę bohatera, a około 40 min by ujrzeć jego twarz. Naprawdę wielkie kino. Bardzo ciekawy,interesujący i pomysłowy film. Tylko końcówka trochę taka typowa, ale i tak daje 10.
przez 40 minut kręcony niemal wyłącznie w 1.os. - z perspektywy Bogarta, którego... nie widać na
ekranie (!) i to przez ponad 1 godzinę! I to działa. Daje wręcz elektryzujące efekty.
Potem film okazuje się być zbyt prosty (jak na kryminał jest tu zdecydowanie zbyt mało
podejrzanych), ale duet z Bacall nie zawodzi,...
mało prawdopodobnych przypadków zaczyna trochę dziwić. Jednak wciąż pozostaje ciekawość, jak scenarzyści z tego wybrną. Niestety - nie wybrnęli. Potem jest coraz gorzej i gorzej, aż w końcu dno i bezsens.
Żeby było zabawniej, przez tę pierwszą godzinę Bogarta nie widać, więc praktycznie nie gra. A kiedy już gra, to...
Świetnie zrealizowany, aktorsko wypada bardzo dobrze, ale scenariusz kompletnie, przepraszam za kolokwializm, nie trzyma się kupy. Nie będę już wymieniał tych wszystkich, bardzo zresztą licznych, absurdów, błędów i niespójności fabuły, powiem tylko, że to, o czym pisał autor recenzji, to jeszcze dużo za mało.
Poruszę...
To taki film , który , mimo tego , że jest kryminałem z ''niewiadomym'' zakończeniem mogę oglądać raz po raz.
Film ma po prostu genialny klimat Ameryki lat czterdziestych.
Dodatkowo para moich ulubionych aktorów oraz niesamowita fabuła.
Obowiązkowy film dla miłośników noir.
Ten film jest najbardziej noir ze...
Jest to jeden z tych filmów, które miały wywołać szum wokół hollywoodzkiej pary wszechczasów - Bogarta i Bacall. Jest to niespotykanie nowoczesny i nowatorski jak na lata 40-te film. Ciekawe ujęcia, montaż i niezły realizm. Wciągająca intryga, logiczne wytłumaczenie wątków, które wydają się naciągane. Bogart w jednej...
więcejI dość oryginalne, jak na noir. Dzięki m.in. zabiegowi (filmowemu przede wszystkim, ale plastycznemu też ;)) który sprawia, że przez większą część filmu nie jest nam dane widzieć twarzy głównego bohatera. Historia jest bardzo ciekawa, co nie oznacza jednak, że wielce wyrafinowana, wiele jest dość prostych rozwiązań,...
więcejO co chodzi z tytułem? WYjasni ktoś?
Sam film mnie rozczarował. Wszyscy się rozpisują, jakie to arcydzieło, a ja dawno tak kulawej logicznie historii nie widziałem.
Cały film owszem, trzyma w napięciu, bo taka jest już jego konstrukcja, ale ta końcówka... Kompletny bezsens. Baba wyskakuje przez okno, byle tylko...
Przez pierwsze 40 minut oglądałem świetny obraz budujący napięcie do potencjalnie dobrej historii. Następna godzina polegała na tym że z minuty na minutę relatywnie coraz mniej chciałem kontynuować seans. Nie jestem w stanie jakkolwiek ocenić tego filmu i miałem wrażenie jakbym oglądał dzieło niedokończone,...
Najgorszy film z Bogartem jaki widziałem. Przez cały czas miałem nadzieję na jakieś zaskakujące rozwiązanie - na to, że to nie może być wszystko tak oczywiste i tak wprost prowadzące do jednego zakończenia. I raczej nie nazwałbym go filmem noir. Przyznaję - oryginalny. Ale to nie znaczy, że dobry...
Skazany za zamordowanie żony mężczyzna zbiega z San Quentin i poddaje się operacji plastycznej. Zanim jednak zazna spokoju u boku nowej ukochanej, będzie musiał odnaleźć prawdziwego mordercę, który go wrobił...
Klasyczny noir w reżyserii Delmera Davesa. Upływ czasu odcisnął na nim swoje piętno, przez co widoczne są...
+ ciekawa, wciągająca fabuła
+ dobra reżyseria
+ panorama San Fracisco w tle
+ duet Bogart-Bacall
- przewidywalne zakończenie
Daję 8/10
Jeden z najlepszych filmów Bogarta. Dużo ciekawszy niż inne jego popularniejsze
produkcje. Ciekawy temat, świetna realizacja.